Kde se vzaly, proč je baristé (a marketéři) pořád vymýšlejí a proč je pijeme i my, přestože si jinak říkáme coffee puristi?
Když káva potkala marketing
Ochucené kávy tu nejsou odjakživa. Zlom přišel v roce 2003, kdy Starbucks uvedl svůj první Pumpkin Spice Latte. Původně to měl být jen marketingový experiment, ale stal se z něj symbol celého podzimu. Prostě kus sezóny v kelímku.
Dnes už podobné sezónní variace nenajdete jen v řetězcích, ale i v malých kavárnách. Vánoční perníkové latté, letní iced speciály a další ochucené kávy… Foodies si je fotí, sdílí na Instagramu a kavárny díky nim získávají pozornost i nové hosty, kteří by třeba kávu jinak ani nepili.
Proč to funguje?
Protože chutě jako skořice, muškát nebo hřebíček máme v hlavě spojené s podzimem, s teplem domova, s vůní babiččina štrúdlu v troubě. A když se k tomu přidá kouzlo limitované edice, vzniká dokonalý recept na FOMO: „Je tu jen na chvíli. A když ho prošvihnu, budu čekat zas celý rok.“
Stylovka si zaslouží stylový obal
Tady přichází na scénu REkelímek. Pumpkin Spice Latte není jen nápoj, je to statement, že milujete podzim. A to chce pořádný obal, jako je REkelímek, aby se to nadšení z dlouho očekávaného drinku jen tak nevypařilo.
Káva se mění a my s ní
Ochucené kávy jsou trochu marketing, trochu psychologie, ale především zábava. Ať už Pumpkin Spice Latte milujete, nebo ho berete jen jako každoroční úlet, jedno máme všichni společné: pití kávy. A tu si zasloužíte vychutnat tak, jak se patří.
Zvolte vždycky radši REkelímek. Je z kvalitního, příjemného materiálu, chutná z něj líp než z papíru nebo jednorázového plastu a máme i velikost přesně pro vaše velké dýňové lattéčko.