Rekrabička a REkelímek
Zpět na články

Nejčastější otázky našich partnerů

Novinky
Ondřej Širočka

Obecné informace

Vydrží samolepka umytí v myčce?

Nemusíte se bát, odolnost a přilnavost samolepky jsme pečlivě testovali - drží! Víčko tedy můžete bez obav v myčce umývat.

Proč je na víčku QR kód?

QR kód slouží k plánované digitalizaci, která usnadní fungování služby a evidenci REkrabiček. Samolepku tedy prosím nesundávejte.

Co mám dělat, když potřebuji vrátit přebytečné kusy REkrabiček / REkelímků, nebo je chci vyměnit?

Ozvěte naší zákaznické podpoře info@rekrabicka.cz, nebo přímo vašemu obchodnímu zástupci - vše s vámi domluví. REkrabičky poté zašlete na náš sklad v Brně.

Mohu navýšit vratnou zálohu za produkty?

To bohužel není možné. Pro všechny partnery máme nastavenou jednotnou cenu, tedy 80 Kč za REkrabičku, 50 Kč za REkelímek. To platí jak pro partnery, tak pro koncové zákazníky.

Co je to manipulační poplatek?

Manipulační poplatek slouží k úhradě vámi vynaložených nákladu na péči o REkrabičku, tzn. mytí, manipulace s REkrabičkou, skladování, a tak dále. Poplatek si můžete stanovit ve výši 1 - 5 Kč a účtovat ho při každé výměně krabičky. Spousta našich partnerů si za REkrabičky ovšem nic neúčtuje.

Můžu si REkrabičky nebo REkelímky koupit?

REkrabička i REkelímek funguje jako služba, tudíž naše produkty neposkytujeme k přímému prodeji. Výjimku děláme pro partnery, kteří mají naše produkty v uzavřených provozech.

Zákazníci mi krabičky a kelímky nevrací, takže jich nemám dostatek. Co mám dělat?

Po zavedení služby se často stává, že si zákazníci REkrabičky a REkelímky nechávají, jelikož jsou velmi kvalitní. Může tedy dojít k tomu, že vám produkty začnou mizet. Nebojte se nás kontaktovat, rádi vám pošleme další. Dalším důvodem může být i to, že zákazníci vrací REkrabičky a REkelímky v jiném podniku z naší partnerské sítě.

Musím přijmout REkrabičky nebo REkelímky, které v podniku nemám?

Ano, v rámci partnerské sítě jste povinni přijmout i produkty, které u vás v podniku nepoužíváte. Pokud pro ně nenajdete uplatnění, můžete nám je vrátit. My vám za ně vyplatíme zpět zálohu. Samozřejmě - pokud používáte pouze krabičky, přijímáte pouze všechny krabičky. Pokud používáte kelímky, přijímáte pouze všechny kelímky.

Mám hodně krabiček a kelímků, co s nimi?

Produkty nám můžete poslat na sklad do Brna, případně je donést osobně. Zálohu za REkrabičky a REkelímky vám pak vrátíme na základě faktury.

Je možné používat REkrabičky i přes rozvozovou službu?

Momentálně jsme zapojení v síti rozvozů Wolt. 

  • Pokud už máte na Woltu svůj profil - napište svůj požadavek pro nastavení možnosti REKrabičky na restaurants.czechia@wolt.com nebo do chatu s Wolt podporou, kterou má podnik v iPadu, případně lze zavolat account managerovi. Ať už se zvolí jakákoliv cesta, možnost bude v menu podniku nastavena ještě ten den. 
  • Pokud s Woltem chcete navázat spolupráci - napište na výše uvedený e-mail 

Na REkrabičku se v rámci spolupráce nevztahuje žádná provize, takže položka bude AUTOMATICKY NASTAVENA S 0% PROVIZÍ. Podniky nabízející své jídlo přes Wolt v REkrabičce budou speciálně promovány na sociálních sítích, v placených reklamách, a na webu Woltu budou také více zviditelněny.

Aktuálně je v jednání i Dáme Jídlo. Pokud by došlo k nějakým změnám, budeme vás informovat.

Jaké typy produktů máte v nabídce?

Aktuálně máme REkrabičky jednokomorové (1 250 ml), dvoukomorové (1 100 ml) a menší krabičku (500 ml), která je vhodná na polévku, salát, přílohy a dezerty. Všechny REkrabičky jsou zákazníkům nabízeny za vratnou zálohu 80 Kč/ks. U REkelímků máme k dispozici 200 ml verzi vhodnou na espresso, cappuccino a lungo, a 300 ml verzi vhodnou na latte, americano a filtr.

Máte v růžové barvě i velké REkelímky?

Momentálně máme jen tři barevná provedení REkelímků. Malý kelímek (200 ml) v růžové a šedé barvě a velký kelímek (300 ml) v barvě modré. Pokud byste měli nějaký tip na změnu, určitě se nám ozvěte.

Je možné objednat zvlášť krabičku / kelímek a zvlášť víčko?

Ano, pokud vám chybí například víčka, je možné je do objednávky přidat navíc. Vždy je zasíláme s větší objednávkou, abychom šetřili přírodu a nevyužívali dopravu kvůli pár kusům víček.

Jaká je minimální objednávka vašich produktů?

Minimální objednávka je 20 ks od každého typu.

Proč musím zákazníkům účtovat vratnou zálohu? 

Účtováním zálohy nejde o prodej REkrabiček / REkelímků, ale o jejich pronájem. Proto i zákazníci musí za půjčení platit. Aby pro vás REkrabičky / REkelímky mohly být v pořízení nulový náklad, je vždy potřeba od zákazníků vratnou zálohu vyžadovat. Může se totiž stát, že se už zákazník s produktem nevrátí, a tím pádem byste REkrabičky / REkelímky dotovali ze svého.

Za jak dlouho mi přijde objednávka vašich výrobků?

Balíky nyní posíláme přes službu DPD. Ze zkušenosti víme, že přijdou do 3 pracovních dnů od uskutečnění objednávky.

Jsem z Brna nebo okolí, můžu si krabičky a kelímky vyzvednout osobně?

Ano, předem si produkty objednejte u zákaznické podpory nebo u vašeho obchodního zástupce. Jakmile vám objednávku potvrdíme, můžete si REkrabičky / REkelímky vyzvednout. Najdete nás na adrese Hybešova 38, Brno. Kolegové jsou na skladu ve všední dny vždy od 9:00 do 14:00.

Máte na vaše produkty nějaké schválení nebo certifikáty od hygieny?

Ano, máme. REkrabičky i REkelímky jsou jediné vratné obaly na trhu, které jsou schváleny od SZÚ pro použití v gastro provozech. Na vyžádání vám certifikaci rádi zašleme.

V podniku mám ještě původní Otoč kelímky - co s nimi?

Kelímky klidně používejte a přijímejte od zákazníků dál. Dokud slouží, byla by škoda se jich zbavovat. Pokud je v podniku mít nechcete, kontaktujte nás. Od zákazníkům pak přijímejte i staré Otoč kelímky s víčkem.

Evidence a platby

Co s DPH? Jak budu na konci roku vykazovat využívání služby v účetnictví?

Poplatky jsou nastaveny bez DPH, zálohy za krabičky jsou již s DPH, protože vratná záloha je nezdanitelná položka.

Proč mám vést evidenci REkrabiček?

Klapky v kase neboli evidence (prodej, výměna, vráceno) sledují, jak se službě u vás v podniku daří. Nejen, že tím sledujete skladové zásoby a pohyby peněz, ale zároveň jste také schopni vyhodnotit, kolik jídel jste do REkrabičky vydali a tím pádem budete mít jistotu, že je měsíční poplatek nastavený správně. Také kvůli pojistce ztráty.

  • prodej - zákazník přichází poprvé a vybírám od něj zálohu 80 Kč
  • výměna - zákazník už krabičku má a chce jídlo do nové
  • vráceno - zákazník již krabičku nevyužije a chce vrátit zálohu 

Zvýší se mi poplatek, když si objednám nové produkty?

Nemusíte se obávat, při nové objednávce se vám měsíční paušál měnit nebude. Ten se mění vždy v souvislosti s tím, kolik jídel do krabiček skutečně vydáte.

Propagace REkrabičky a REkelímku nejen na sociálních sítích

Kam mám poslat fotky a videa vašich podniků u nás v podniku?

Promo podniků na našich sociálních sítích je velmi důležité. Je to cesta, jak koncové zákazníky informovat o tom, že právě vy smýšlíte ekologicky a zapojili jste se do naší sítě. Fotky nám pošlete na info@rekrabicka.cz a připojte i krátké info o tom, proč REkrabičku nebo REkelímek využíváte. My pak budeme vše velmi rádi publikovat.

Fotky a videa jsme vám už poslali před nějakou dobou. Můžeme udělat update?

Určitě. Pokud ve vašem podniku došlo k nějakým změnám, nebo chystáte zajímavou akci, rádi o tom budeme znovu informovat. Stačí nám poslat fotky nebo videa z vašeho podniku, na kterých budou vidět naše produkty a my vše publikujeme na našich sociálních sítích.

Budete nás sdílet, když publikujeme posty, stories a reels na Instagramu / Facebooku?

Ano a moc rádi! Každý příspěvek ve kterém nás označíte vy nebo koncový zákazník, vždy sdílíme na našich sociálních sítích. Musíme říci, že skvěle fungují především reels přímo z partnerských podniků. Určitě nás můžete také přizvat coby spolupracovníky obsahu na Instagramu a směřovat tak obsah na vaše i naše sledující a zvýšit celkový dosah publikovaného obsahu.

Můžete nám poslat vaše fotky a logo?

Fotky, zajímavé infografiky, loga i další materiály najdete najdete na tomto odkazu. Podklady můžete použít pro vaše sociální sítě, webové stránky i newsletter rozesílaný na vaše zákazníky.

Máte ohledně marketingu a podpory z naší strany nějaké další otázky nebo požadavky? Napište je na e-mail bara@rekrabicka.cz